Under morgonen är det flera av oss som ännu en gång står utan varmvatten. Vi har kontaktat Storholmen och bett FS åka ut till oss och undersöka.
Vi försöker få detta löst så fort som möjligt och kommer uppdatera texten när vi vet mer.
Uppdatering 29/3: FS samt RS Rörservice har varit på plats och utrett problemet som troligen uppstod pga strömavbrott som skedde runtom i Bromma inatt. Allt är nu löst och varmvattnet fungerar som det ska igen.
Uppdatering 12/4: Flera medlemmar har märkt att det fortfarande är problem med vårt varmvatten och vår förvaltare har notifierats. Det nuvarande problemet verkar vara att givaren till varmvatten felar och temperaturen på displayen hoppar mellan grader. På grund av det har Exergi kontaktats som måste se över kablarna till denna givare så snart som möjligt.
Uppdatering 20/4: Tyvärr kan vi fortfarande inte ange ett definitivt datum då detta problem blir löst. FS har bekräftat att det endast är Exergi som får/kan se över kablarna och inget vi eller tredje part tekniker får pilla på. FS har varit i kontakt med Exergi som svarat att de inte vet när en tekniker blir tillgänglig för att se över problemet.
Uppdatering 26/4: Exergi har varit ute hos oss och felsökt givaren. De svarar tillbaka med att det inte är den som felar utan vår egna central. Storholmen ska tillsammans med en styr- och reglerkunnig tekniker från RS Rörservice titta på problemet igen.
Uppdatering 10/5: Nu har RS Rörservice varit här och bytt den felande länken som skapade problem. Äntligen fungerar varmvattnet igen!
//Styrelsen